reklama

Daniel, ten odvedľa

Ešte neprešlo ani desať dní od dušičiek. Zapaľovali sme sviečky na hroboch, ticho sa modlili za svojich blízkych a spomínali na nich. Nech už boli počas svojej pozemskej púte akíkoľvek, patrí sa im venovať trochu nášho uponáhľaného času a vybaviť si v mysli na to dobré, čoho sa nám od nich dostalo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Každý z nás už minimálne raz za život zažil ten pocit, keď mu umrie niekto z blízkych. Je pritom úplne jedno, či bol z rodiny, alebo to bol kamarát, alebo len známy. Koniec života jedného človeka je pre tých čo ho mali radi nepríjemnou udalosťou v živote, ranou, ktorá zanecháva v duši a pamäti stopy.

Minulý piatok večer sa na Tyršovom nábreží v Bratislave odohrala tragédia, pri ktorej zbytočne vyhasol život mladého človeka. Neznámi útočníci ho spolu s jeho kamarátmi napadli päsťami, kopancami a nožmi. Daniel Tupý, študent Univerzity Komenského, pri prevoze do nemocnice na následky zranení zomrel. Mal smolu. Útočníci si Danielovu skupinku vytypovali pre ich nekonvenčný výzor, odlišné účesy a možno správanie. Áno, tak málo stačí v 21. storočí niekomu na to, aby pripravil človeka o život.

Včera som sa dozvedel, že Daniel býval na tej istej ulici v Žiline ako ja, v susednom paneláku. Delilo nás niekoľko vchodov a niekoľko rokov, nebol to môj vrstovník a nepoznal som ho. Aj napriek tomu ma jeho smrť nejakým spôsobom zasiahla. Predstavil som si totiž, že by na jeho mieste bol môj brat. Nekonvenčné chalanisko v Danielovom veku s dredmi na hlave, s vlastnými názormi a štýlom obliekania. Môj brat mal šťastie. Ten útok sa stal v Bratislave, ale rovnako tak sa mohol odohrať kdekoľvek na Slovensku. Tak ako niekoľko podobných napadnutí predtým. A nemusíme po príklady chodiť ďaleko do minulosti.

Daniel bol možno minulý týždeň tiež niekomu na hrobe zapáliť sviečku a spomenúť si naňho. Od piatku už musia spomínať na Daniela. Na toho, čo býval o pár vchodov ďalej...

Michal Kolárik

Michal Kolárik

Bloger 
  • Počet článkov:  24
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dvadsaťsedem rokov žijúci echtŽilinčan, milovník svojej ženy, kvalitnej stravy, pitia a Prahy. Život mu kráti novinárčina, športové stránky teletextov, tipovanie, priatelia a iné... Zoznam autorových rubrík:  Golz, pojntz, sekndzMédiáMjuzik iz maj radarIn da Slota sityPoezijaFilmíkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu