reklama

Kultovky I.

Mal som chuť pustiť si niečo dobré (nie plyn). Nevedel som čo, tak som to nechal na pani Náhodu. Ako v Troch orieškoch pre Popolušku: „Tatínku, to co ti první frnkne do nosu.“(alebo tak nejak). Po chvíľke bolo jasné – Pajáci.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu

Le Payaco som prvý krát zaregistroval asi ako 16-ročný, keď som v Bytči, kam som chodil na gympel, obzeral plagát na turné Hexu. Bolo to k albumu Utrapop a predkapelu im robili práve Le Payaco. Koncert bol v Žiline a bol vynikajúci. Le Payaco hrali dobré gitarové úletíky s vtipnými textami a vôbec im nevadilo, že ľudia sedia na zemi (to som inak zažil na koncerte asi prvý a posledný raz). Zahrali dovtedy neznáme songy ako Mrcha, Horská chata, Stranger in my car a tušil som, že o nich ešte budem počuť. Spomenuté pesničky som čoraz častejšie počul v éteri FUN-ka (v čase, keď som ho ešte počúval). Postupne sa k nim pridalo viacero nových vecí a v `99-tom vyšiel Le Payaco prvý album. Ten som si dnes pustil a myslím, že odvtedy nebol z ich strany prekonaný. Eponymný, 12-trackový album, nahrali chalani ešte v čase, keď boli štyria a z textov aj hudby cítiť, ako veľmi sa tešia z toho, čo robia (aspoň ja mám doteraz ten pocit). Ich hudba mi z neviem akého dôvodu pripomína 60-te roky, keď všetci do toho začali poriadne „rezať“. Málokedy sa objaví album, na ktorom sa mi páčia všetky pesničky od prvej po poslednú. Tento s pistáciovozeleným bookletom sa začína obrovskou hitovkou Dobrý večer priatelia a ani ďalšie pesničky v ničom nezaostávajú. Ťažko je vyzdvihnúť tú alebo onú, celý album je dobrý. Le Payaco nenudia v rýchlom tempe ani v pomalom, inštrumentálne pasáže sú akoby naživo prebrané z koncertu, ich surový zvuk stojí za to. Jednoduché, žiadne zbytočné efekty, iba poctivý rock&roll.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vo svojej zbierke mám aj ďalšie dva albumy. Okná vesmíru dokorán je tiež fajn (hity ako Sadni si mi na kolená, Za vodou, Ochorel som smútkom belasým), tretí, Niečo je zlodej (dobré sú hlavne Otváram, Na Mesiaci a Hodím si korunou) už je taký viac menej priemer. Som zvedavý, čo bude nasledovať, chalani majú plány vydať album s anglickými textami. V starom Metre na Dvojke hrali naživo aj novinky a neboli najhoršie. Rád sa nechám prekvapiť. Zatiaľ však od nich stále u mňa kraľuje Le Payaco – Le Payaco.

Michal Kolárik

Michal Kolárik

Bloger 
  • Počet článkov:  24
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dvadsaťsedem rokov žijúci echtŽilinčan, milovník svojej ženy, kvalitnej stravy, pitia a Prahy. Život mu kráti novinárčina, športové stránky teletextov, tipovanie, priatelia a iné... Zoznam autorových rubrík:  Golz, pojntz, sekndzMédiáMjuzik iz maj radarIn da Slota sityPoezijaFilmíkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu